Legyen körültekintő és érezze biztonságban kétkerekűjét!

Elkezdődött az iskola, véget ért a nyári szabadságolások ideje, egyre többen szállnak nyeregbe, indulnak a suliba, a munkahelyre kerékpárral. Arra azonban ügyelni kell, hogy hazafelé is legyen mivel menni, mert a kerékpártolvajok is felkészülten várják a lehetőséget, amikor könnyű szerrel megszerezhetik a lezáratlan, vagy hanyag módon rögzített bicikliket.

wp_20160915_13_21_21_pro

Mindig felcseng a régi mondás: „Alkalom szüli a tolvajt…” Mindenki tegyen azért, hogy a tolvajoknak ne legyen lehetősége könnyű szerrel megszerezni a kétkerekűket! Hiába a lakat, ha a biciklit nem rögzítette semmihez, esetleg olyan tárgyhoz köti ki, amelyet könnyen ki lehet törni [facsemete], vagy éppen le lehet róla emelni.

 

Mindig legyen lezárva a bicikli, még akkor is, ha csak pár pillanatra hagyja magára!

 

Az sem mindegy, hogy hogyan zárja le a lakattal a kerékpárját. Lehetőleg a kereket, vázat, illetve a láncot is rögzítse a lakat, mert egyéb esetben könnyű préda lehet a bicaj!

Nagyon fontos a lakat minősége is. Az elkövetők számos technikát alkalmaznak annak érdekében, hogy az olcsónak számító sodronylakatokat leküzdjék erővágóval, feszítővassal. A vastag lánc sem nyújt megfelelő védelmet, ha a rajta lévő zárszerkezet könnyen kinyitható. A hagyományos kulcsos zárak nem jelentenek nagy akadályt egy profi tolvajnak – ugyanez vonatkozik a számzáras vagy körkulcsos zárakra is. Ajánlott fúrott/lapos kulcsosat vásárolni, mert ezeket hagyományos – zárfésűs – megoldással nem lehet kinyitni.

wp_20160915_13_22_54_pro

A számzáras lakatok nem nyújtanak biztonságot, a “kód” hamar megfejthető, a sodrony pedig könnyen elvágható.

Mindig válasszanak olyan zárat és hozzá tartozó láncot, fém hevedert, amely vágásálló, illetve a zárszerkezet magas biztonsági szintű. Néhány példa:

  • sodronyzár: Ezt már egy kisebb erővágóval is pár másodperc alatt el lehet vágni. Lehetőleg kerüld a használatát, kivéve, ha nincs más lehetőséged.
  • gerinclakat: Masszívnak és biztonságosnak tűnik, pedig nem az. Az acélborítás átvágása nem jelent nagy kihívást, a borításon belül pedig itt is ugyanolyan sodrony fut, mint a spirál zárak esetében.
  • lánc + lakat: A kerékpár- és motoros-boltokban kapható speciális lánc igen erős, de elég nehéz. Fontos, hogy egy jó minőségű lakat is legyen rajta!
  • U-lakat: Az egyik legbiztonságosabb módszer. A centi vastag edzett acél átvágása elég nehéz és körülményes. Figyelj oda, hogy a zárszerkezete is megfelelő legyen!
  • “collstock” zár: az U-lakat előnyét (könnyű) ötvözi a lánc flexibilitásával. Edzett acél, magas biztonsági faktorral.

 

Ha megfelelő a védelem és helyesen, több ponton is rögzít a lakat akkor is törekedni kell arra, hogy jól látható, forgalmas helyen legyen a bicikli, soha ne kis, eldugott sikátorba hagyják ott, mert ez is lehetőséget kínálhat az elkövetőknek!

A kerékpáron, ha lehetőség van rá, ne hagyjanak értékeket (lámpák, kilométeróra, esetleg GPS), mert azokat könnyű szerrel megszerezhetik a tolvajok!

foto2

Regisztráltassa a biciklijét a Bike Safe programba, ahol a rendőrség adatbázisába rögzítik a kétkerekű adatait, amely bűncselekmény esetén megkönnyíti a felderítést!

 

Ha minden óvatosság és körültekintés ellenére ellopják a kerékpárját, azonnal értesítse a rendőrséget a 112-es, vagy 107-es segélyhívók egyikén!

Szólj Te is hozzá!

You must be logged in to post a comment.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás